Lytte til oppdragsgiver

Samhandling

Vår visjon om å lytte innebærer også å lytte til oppdragsgiver. Våre brukere har som regel hatt en rekke tjenester levert av kommunen i en årrekke. Det betyr at det er masse kompetanse og erfaring for oss å lære av. Vi søker alltid erfaringsutveksling fra alle deler av det kommunale tjenestetilbudet ved en overgang til vårt tilbud, og sørger for at alle våre ansatte får overført denne kompetansen.

Den genuine tilnærmingen til å lytte for å lære innebærer at vi er ambisiøse i vår tilnærming til pårørende, vi skal kunne ha enhver dialog med pårørende om tjenestetilbudet og samhandlingen med kommunen, slik at kommunen ikke blir et unødvendig mellomledd. Vi er opptatt av å spille på lag med oppdragsgiver, ingen er tjent med at vi som leverandør og kommunen som oppdragsgiver ikke har samme tilnærming. Kommunen skal være trygg på oss som leverandør i enhver sammenheng.

Ansatte

Som ansvarlig arbeidsgiver tilstreber vi at alle som jobber med brukerne er fast ansatte og ikke innleid personell eller selvstendig næringsdrivende. Vi vet at denne tilnærmingen gir størst sikkerhet for kontinuitet og kvalitet i tjenesten. Våre ansatte har selvfølgelig lønns- og arbeidsvilkår i samsvar med tariff. Vi tilstreber å ha flest mulig ansatte i hele stillinger.

Rapportering

Vi har elektronisk kvalitetssystem, internkontrollsystem, HMS-system og arbeidsplansystem. Vi journalfører løpende, også måloppnåelse. Vi leverer ut samtlige rapporter kommune skulle ønske seg i nåtid etter det intervall og behov kommunen ønsker seg.

Tilbakemelding

Den tilbakemelding vi har etter 20-30 år i bransjen er at vi er dyktige i vår dialog med pårørende, slik at pårørende føler seg trygge og får den informasjon de trenger. Dette fører igjen til at kommunen ikke blir unødvendig dratt inn i forhold som vi har gitt ansvar for.

Trygg leverandør

Helse- og omsorgsavdelingen i kommunen skal vite at når det er gitt et oppdrag til oss, så blir dette oppdraget løst med god kvalitet, åpen dialog og innenfor enhver lov som regulerer tjenesten. Vi legger vår ære i å levere den tjenesten kommunen bestiller med en kvalitet som overgår forventningene.